octavia ściaga w prawo - nie chcą naprawić na gwarancji
Zwiń
X
-
octavia ściaga w prawo - nie chcą naprawić na gwarancji
Dnia 14.01.2010 r. kupiłem samochód marki Skoda Octavia II Elegance 1,8TSI; DSG. Po ujechaniu około 100km od salonu z Nowego Sącza zauważyłem że samochód ściąga w prawo. Dzwoniłem do serwisu i powiedziano mi, że samochód jest nowy i musi się dotrzeć. Później przy przebiegu 1234km w autoryzowanym serwisie Skody w Chełmie montowałem zestaw głośnomówiący i również to zgłosiłem. Podobna odpowiedź: nowy samochód, musi się dotrzeć przy następnej wizycie proszę się przypomnieć. Następna wizyta w Chełmie przebieg około 8500km montaż wzmacniacza przypominam o ściąganiu: jazda testowa, sprawdzenie geometrii, ustawienia ale nie wiedzą co z tym jest nie tak i mówią że nie naprawią. Przy przebiegu około 12000km zaprowadzam do Zamościa: wiele prób, geometria przerzucanie kół, nowe koła i oni też nie wiedzą. Zaraz po tym zaprowadzam do Lublina do CRH Żagiel Auto, serwis zajmuje się tym problemem (kilka wizyt w tym serwisie, spawa się ciągnie przez około 2 miesiące), wymieniona jest przekładnia kierownicza, elementy stalowo gumowe zawieszenia, sprawdzona geometria, sprawdzona karoseria, sprawdzone koła i wszystko co potrafili sprawdzić. Kierownik serwisu lubelskiego oddaje mi samochód i mówi, że ściąga ale nie może nic więcej z tym zrobić. Bardzo mu przykro…
Samochód kosztował ze wszystkim opłatami około 96 tys. zł. brutto a nie jest sprawny technicznie. Stwarza niebezpieczeństwo na drodze. Podczas jazdy trzeba cały czas trzymać kierownicę bo inaczej auto zjeżdża na prawo.
proszę o pomoc co mam dalej z tym zrobić ?
na chwilę obecną napisałem do sprzedawcy o tym problemie.
czy już kierować sprawę do sądu czy?
dlaczego tak zbywają swoich klientów jak jest jakiś problem?tak Pana samochód jest nowy i ściąga w prawo ale tak ma być
-
-
Jeśli walka z serwisem nie przynosi efektów to uderz do SAP (Skoda Auto Polska) i wysmaruj opinię temu czy innemu salonowi.
Auto ma być sprawne, na wszystkie naprawy(i próby napraw też) bierz papier, jeśli takowe posiadasz, to wyslij do SAP. Jak to nie pomoże to Rzecznik Praw Konsumenta pomoże Ci wyegzekwować naprawę lub wymianę auta na takie bez wad.
Jeśli doszłoby do sprawy sądowej, miej ze sobą opinię neutralnego rzeczoznawcy(najlepiej PZmotu).
Poniżej masz link do SAP:
A tu rzeczoznawców:
Komentarz
-
-
Podobna historie kiedys ogladalem w turbokamerze z nowiutkim audi A5, albo cos poszlo nie tak w fabryce, albo byla jakas szkoda transportowa albo w serwisie cos przeoczyli, tak czy siak jest problem ;/ Sam mialem walke niedawno ze sciaganiem ale pomoglo ustawienie wiekszego cisnienia w oponach (z zalecanego 2.1 na 2.3 na wszystkie kola)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mmisciordzięki za info, jutro dzwonie do sprzedawcy, tam też mają serwis, myślę że zajmą się tym lepiej niż serwis który mi nie sprzedał samochoduO2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Nie wiem na ile mocno to auto ściąga, ale delikatne ściagnie w prawo jest normą i wynika z konstrukcji drogi (nachylenie od osi jezdni w prawo).
Jesli auto ściaga mocno to spróbuj najpierw sprawdzić ciśnienie w kołach (by może jest zbyt niskie z prawej strony). Jeśli nie to pzostaje wada auta i tu już tylko ASO lub sąd pomoże
P.S.
A nie przydzwoniłeś przypadkiem w jakąś dziurę ?? Bywam w okolicach Hrubieszowa, drogi tam macie paskudne i o wpadnięcie w dziurę nietrudno. A po takim przydzwonieniu może zmienic się zbiezność i już auto będzie ściągało.Czarny Elegance
Komentarz
-
-
mmiscior, czy masz wydruk z pomiaru i regulacji geometrii? Jeśli nie, to przy pomiarze poproś o wydruk. Zwróć uwagę na pochylenia kół przednich. Kola powinny mieć pochylenia ujemne, i niestety producent przewiduje dość dużą tolerancję tego ustawienia. Często jest tak, że kąty PK są w obu kolach przednich są w normie (mieszczą się w tolerancji), ale mimo to występuje spora różnica miedzy nimi. Jeśli koło prawe ma znacząco mniejsze pochylenie od lewego, auto może ściągać w prawo. Teoretycznie nie przewidziano możliwości regulacji pochylenia kół przednich. Można jednak spróbować wyrównać różnicę pochyleń przesuwając ramę zawieszenia przedniego (tak zwane sanki). Problem polega na tym, że jest to kłopotliwe i nie jest sposobem regulacji przewidzianym przez producenta, więc jeśli ustawienia pochyleń mieszczą się w tolerancji, ASO raczej nie będzie się chciało tym zająć. Miałem taki problem w Fabii, korekta pochyleń kół bardzo pomogła (nie robiłem tego w ASO, tylko w serwisie specjalizującym się w geometrii zawieszenia). Analogiczną sytuację mam w Octavii (Skody chyba tak mają :? ), niestety nie udało się tak przesunąć ramy, żeby różnicę w pochyleniach wyrównać, a że ściąganie jest bardzo nieznaczne, dałem sobie spokój. Zwróć więc uwagę na pochylenia kół.
Tylko jest jedna ważna rzecz - śruby mocujące ramę są zabezpieczone jakąś taką farbą (coś w rodzaju plomby?), więc jeśli będziesz coś próbował robić poza ASO, zostanie ślad, co w przypadku sprawy spornej z SAP na pewno nie pomoże (możesz nawet stracić gwarancję na zawieszenie), więc ewentualne działania poza ASO warto dobrze przemyśleć.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leszekmwbardzo możliwe że wada jest w skrzyni
czy jeśli trafiony jest mechanizm różnicowy to nie byłyby też inne objawy usterki?Moja była "Czarnula" O2 (swap 2.0 FSI)
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33422
Komentarz
-
-
Witam wszystkich,
Odgrzeję trochu temat, bo już wystygł.
Ok. kolego KulfonP, przywołałeś mnie do porządkuMam nadzieję że tym przydługawym wpisem komuś pomogę, a może wywiąże się większa dyskusja i wspólnie rozwiążemy problem. Ostrzegam, będzie długo
))
Sam się borykam z tym przeklętym problemem i gdybym wiedział, że O2 będzie się tak parszywie prowadzić, to nigdy bym na to auto nie spojrzał, a co dopiero kupił.
Uważam że problem ściągania w prawo dotyczy większej liczby samochodów zbudowanych na tej samej płycie podłogowej oraz z tym samym przednim zawieszeniem co O2. Przez pierwsze 2 lata jazdy ściągającą O2, przeglądnąłem wiele forów Skody oraz VW, gdzie użytkownicy skarżą się na ściąganie ich samochodów właśnie w prawo. Nawet na forum skodacommunity.de lub octavo-forum.de (nie pamiętam) spotkałem się z tym problemem. Także w TVN Turbo Kamera prezentowane było Audi A3 Cabrio ściągające w prawo przy jeździe na autostradzie oraz VW Tourana z tą samą przypadłością. Kilkakrotnie temat był już poruszany na OCP.
Moim zdaniem przyczynami ściągania auta mogą być:
1. różne kąty wyprzedzenia sworznia zwrotnicy kół przednich – jednak jest to mało prawdopodobne,
2. sterownik przekładni kierowniczej może mieć błąd, który zakłada inny przebieg jazdy na wprost – j.w.,
3. czujnik kąta skrętu kierownicy znajdujący się w przekładni kierowniczej. Może mieć wadę i dla niego jazda na wprost ustawiona jest kilka stopni w prawo. U mnie wymiana przekładni kierowniczej nie pomogła, więc albo czujnik nie ma wpływu, albo jeszcze raz trafiłem na wadliwy.
4. krzywa płyta podłogowa – mało prawdopodobne,
5. przyczyną, moim zdaniem, najbardziej prawdopodobną, mogą być kiepskie / miękkie (zbyt miękkie) gumy w tulejach metalowo-gumowych. Szczególnie dotyczy to tylnych tulei wahacza przedniego, zamontowane w aluminiowej konsoli. W sytuacji, gdy występuje pochylenie drogi w prawo, a zawsze tak jest zgodnie z PN, to każde koło ma różny kąt pochylenia oraz obciążone jest różną siłą –wypadkowa sił skierowana jest w stronę prawą. Większa siła nacisku na prawe koło oraz inny kąt pochylenia koła mogą mieć wpływ na ściąganie. Mam nadzieję, że dobrze to opisałem. Najprościej można sprawdzić czy auto jest podatne na ściąganie w wyniku pochyłości drogi, poprzez jazdę testową lewą stroną, pod prąd
. Rozwiązaniem problemu może być (z naciskiem na może), wymiana tylnych tulei wahacza przedniego na twardsze od Seata Leona Cupry. Temat jest dość dobrze opisany na forum OCP.
Zastanawiające jest to, że nie wszystkie O2 ściągają w prawo przy jeździe na wprost. Część użytkowników O2 na forum pisze, że ich auta prowadzą się jak po sznurku i nie ściągają.
Nie sądzę, aby przyczyna ściągania leżała po stronie skrzyni biegów. Jeżeli któryś z elementów skrzynki stawiałby opór skutkujący ściąganiem, to wszystko dość mocno by się grzało. Przy przebiegach jednorazowych 200 – 500 km, aluminiowa obudowa skrzyni biegów uległa by stopieniuPrzypuszczam, że DSG ma różnego rodzaju czujniki, w tym czujnik temperatury oleju, więc taka sytuacja jest niemożliwa i skutkowałaby wyskoczeniem jakiegoś błędu w ECU.
Tak na zakończenie, może warto skierować zapytanie bezpośrednio do Skody w Czechach w ramach większej grupy uczestników forum OCP, co jest przyczyną ściągania w prawo naszych ukochanych O-dwójek. Do SAP sp. z o.o. lepiej nie pisać, gdyż celem tej formy nie jest pomoc klientom i wydawanie pieniędzy na naprawy gwarancyjne. Sam tego doświadczyłemCzym mniej ta firma wyda na naprawy gwarancyjne, tym więcej zostaje dla właściciela, którym był lub jest pana Kulczyk. Prawdopodobnie SAP sp. z o.o. kupuje auta od producenta w b.niskiej cenie, również w drugim sorcie, przez to koszty gwarancji przejmuje na siebie, których z góry, nie zamierza ponosić. Dotyczy to również takich marek jak VW i Audi
To już koniec
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Kolego miszka,
Coś w tym jest co napisałeś. U mnie ten objaw czasem jest bardziej odczuwalny czasem mniej - czasem ściąga na prawo po chwilowym puszczeniu kierownicy, czasem jedzie prosto bez korygowania kierownicą.
Nie jest to jakieś mocne ściąganie ale mimo wszystko jest. Sam się zastanawiam czy nie podjechać z tym do ASO... Pytanie czy sugestia wymiany tulei na inne przejdzie w ASO czy nie. Wg mnie raczej nie.
Komentarz
-
-
Jak tak czytam, to przyszło mi do głowy, że może warto by "na próbę" odłączyć serwotronic ( nie wiem czy wystarczy wyjęcie tego małego bezpiecznika nr.6 <5A> w kabinie, czy trzeba odłączyć zasilanie główne w komorze silnika <80A> ). Wtedy na 100% można by wyeliminować ewentualną wadę elektrycznego układu wspomagania.
BTW.
Elektronika układu wspomagania powinna automatycznie wykrywać ciągłą jazdę z "kontrą" na kierownicy i ustawić dodatkowe wspomaganie "w lewo" tak żeby zniwelować konieczność ciągłego kontrowania kierownicą.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Moja też ma tendencję do lekkiego ściągania w prawo. Geometrię sprawdzałem kilka razy, niby wszystko jest w normie, ale mam dość dużą różnicę w kątach pochylenia kół przednich (prawe mniej pochylone niż lewe). Według panów z niezależnego serwisu zajmującego się geometrią zawieszenia może być to przyczyną lekkiego ściągania. Próbowano to skorygować przesunięciem ramy pomocniczej zawieszenia, niestety nie dało się jej przesunąć na tyle, żeby różnicę KP wyrównać.
Jednak dochodzę do wniosku, że po prostu zawieszenie O2 jest bardzo czułe na pochylenie jezdni. Jak jadę prawą stroną jezdni - ucieka w prawo, jak przejadę oś jezdni i pojadę pod prąd - ucieka w lewo zgodnie z pochyleniem jezdni. A że niemal każda jezdnia ma pochylenie (najczęściej w prawo), no to mamy taki właśnie problem.
Być może pomogła by zmiana siły wspomagania - nie wiem.
Zamieszczone przez kowal 2002Elektronika układu wspomagania powinna automatycznie wykrywać ciągłą jazdę z "kontrą" na kierownicy i ustawić dodatkowe wspomaganie "w lewo" tak żeby zniwelować konieczność ciągłego kontrowania kierownicą.
Na pewno dużo zależy od opon. U mnie to zjawisko jest znacznie bardziej odczuwalne na oponach zimowych, niż letnich. Zapewne jest różnie na oponach różnych marek.
A że niektórzy piszą, że ich auta nie ściągają - wiele zależy od subiektywnych odczuć (przy nieznacznym ściąganiu). Na przykład mój ojciec mówi, że jego auto (Peugeot 407) absolutnie nie ściąga. Przejechałem się i stwierdzam, że zachowuje się dokładnie tak samo albo i gorzej niż moja O2 FL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez voytek...
Zamieszczone przez kowal 2002Elektronika układu wspomagania powinna automatycznie wykrywać ciągłą jazdę z "kontrą" na kierownicy i ustawić dodatkowe wspomaganie "w lewo" tak żeby zniwelować konieczność ciągłego kontrowania kierownicą.Załączone plikiJest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Wydaje mnie się, że wyłączenia wspomagania nic nie da. W ten czas, w trakcie testu, utracisz jakiekolwiek wyczucie samochodu. Zmiana siły wspomagania na mniejszą również nie zniweluje ściągania. Nawet jest to niemożliwe. Sprawdzałem u siebie, a dokładniej Kolega Kropeck. Blok 44 to chyba sterownik wspo. kier., jest zablokowany i nie ma do niego możliwości wejścia za pomocą VCDS. ASO również nie jest w stanie wejść do sterownika i zmienić siłę wspo. Zmniejszenie siły spowoduje tylko bardzo złe prowadzenie się O2, między innymi ze względu na p... gumę na dolnym krzyżaku kolumny kierowniczej. Mały ruch kierownicą, ok. 3-5 mm, zanim zostanie przekazany na przekładnie ze słabszą siłą wspomagania, nie spowoduje obrotu wałka wchodzącego do przekładni, ze względu na tą p.. gumę / tłumik drgań. Pierw guma ulegnie ściśnięciu, a dopiero później poruszy się wałek i listwa w przekł. – jazda takim autem jest bardzo niebezpieczna. Miałem takie coś i nikomu nie życzę. Tak na marginesie szukam kogoś kto odblokował Blok 44 w celu zwiększenia siły wspo.
Dzięki voytek za wskazówkę. U mnie również na oponach zimowych, moje auto bardziej ściąga na prawo, myślałem że to wina opon. To jest dobry kierunek. Prawdopodobnie nowoczesne samochody nie są przystosowane do naszych „superanckich” dróg. Pochylenie drogi powoduje ściąganie. Być może konstruktorzy Golfa i O2 założyli że pochylenie drogi, załóżmy w prawo, występuje tylko na łuku lub na zakręcie. W ten czas, w celu łatwiejszego prowadzenia się na łuku, auto samo lekko ściąga w prawo. Znaczy to, że auta konstruowane są tylko na równe, niemieckie drogi?))
Może Panowie napiszmy wspólne zapytanie, do Skody Auto a.s., co może być przyczyną takiego zachowania się naszych aut. Sprawa nie jest jednostkowa. Jeżeli zależy to faktycznie od drogi, to niech podadzą jak to zniwelować i dopasować do naszych realiów. Przecież auta sprzedawane są do wielu krajów Europy i nie tylko, w tym do Rosji, Rumuni, Izraela oraz na Ukrainę, gdzie drogi mogą mieć zdecydowanie gorsze od naszych. Jak tam się prowadzą Octavie? Skoda zapewne posiada dział techniczny, który zajmuje się różnymi dziwnymi przypadkami i być może zna już odpowiedz na nasz problem.
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
U mnie np jak zapierdzielam normalna trasa to nic nie bije, ale jak wjade na nasze polskie autostrady to da sie odczuc minimalne wibracje. Powod jest ta jak piszecie, na autostradzie droga jest lekko pochylona w prawo (A1), bo tam sa kanały odpływowe wody, takie korytka, wlasnie tylko z jednej sttrony, dokladnie to sprawdzilema zeby woda nie zalegala na drodze gdzie notabene jedzie sie szybciej to musieli tak zrobic. Taki detal a jednak w Cotavii da sie to odczuc, bynajmniej mojej. Nier zawsze ale czasami daje to o sobie znac i dalem sobie juz spokoj z wymyslaniem rozwiazan, O2FL ma tak zorobione zawieszenie ze jest dosyc czule na pochyłości i trzeba z tym żyć.
Jak bylem w serwisie to tez mowili ze to auto w ktora strone bujnie w ta strone leci
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez miszka5. przyczyną, moim zdaniem, najbardziej prawdopodobną, mogą być kiepskie / miękkie (zbyt miękkie) gumy w tulejach metalowo-gumowych. Szczególnie dotyczy to tylnych tulei wahacza przedniego, zamontowane w aluminiowej konsoli. W sytuacji, gdy występuje pochylenie drogi w prawo, a zawsze tak jest zgodnie z PN, to każde koło ma różny kąt pochylenia oraz obciążone jest różną siłą –wypadkowa sił skierowana jest w stronę prawą. Większa siła nacisku na prawe koło oraz inny kąt pochylenia koła mogą mieć wpływ na ściąganie. Mam nadzieję, że dobrze to opisałem. Najprościej można sprawdzić czy auto jest podatne na ściąganie w wyniku pochyłości drogi, poprzez jazdę testową lewą stroną, pod prąd
. Rozwiązaniem problemu może być (z naciskiem na może), wymiana tylnych tulei wahacza przedniego na twardsze od Seata Leona Cupry. Temat jest dość dobrze opisany na forum OCP.
Zastanawiające jest to, że nie wszystkie O2 ściągają w prawo przy jeździe na wprost. Część użytkowników O2 na forum pisze, że ich auta prowadzą się jak po sznurku i nie ściągają.
moja o2 do niedawna jeździła bez problemu pięknie prościutko
od około 3 tygodni ściąga w prawo
wczoraj pojechałem na "ścieżkę" do stacji PZMOT i tam znajomy szybko ustałił pękniecie gumy w prawej tylnej tulej wachacza przedniegego
lewa też jest w złym stanie i będę wymieniał oczywiście obie
mam nadzieję, że ta wymiana załatwi problem, bo przecież już kiedyś jeździł prosto
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez miszkaZnaczy to, że auta konstruowane są tylko na równe, niemieckie drogi?))
Komentarz
-
Komentarz